Via nachttrein naar Sura Thani, door naar Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu Via nachttrein naar Sura Thani, door naar Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu

Via nachttrein naar Sura Thani, door naar Khao Sok

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John, Monique, Niels en Britt

07 Augustus 2015 | Thailand, Surat Thani

Gisteravond op de slaaptrein gestapt, om ruim 600 km naar het zuiden af te leggen, al slapend. Dit keer ging het prima met Niels. Een reispil doet wonderen. We hebben allemaal relatief goed geslapen. Bizar om te zien dat mensen soms letterlijk tegen de rails aanwonen in hutjes. De roetvlagen komen zo je kamer binnen..

Vanmorgen om 8 uur aangekomen in Sura Tani, meteen in busjes gestapt en na 20 minuten gestopt om te ontbijten. Een hele andere omgeving, veel plantages en het lijkt iets welvarender.. Om 11 uur waren we bij de lodges, prachtig park. We krijgen eigen hutjes. Primitief, maar wel heel gezellig..

Lekker geluncht en daarna onszelf opgemaakt om op banden de rivier af te drijven. GEWELDIG !!!!!.spannend om zo diverse km de rivier af te zakken. We hebben helaas geen apen gezien, maar wel een slang, die boven ons in de boom hing. We werden begeleid door 3 locals die zeer bekwaam waren en ons op tijd behoedde om voortijdig vast te lopen tegen bomen, rotsen of overhangende takken.

Op het eindpunt doorweekt uit de rivier gevist. De banden gaan op het dak van de auto's, wij achterin en weer terug naar de lodgets. Moe maar voldaan douchen en omkleden om nog even tef relaxen in het zwembadje..
Dat ging niet door, want er kwam daar toch een grote tropische regenbui !!!
Nu weten we wat dat betekent... heeeel veel water in een half uur en daarna weer droog...

Morgen weer vroeg o p want dan hebben we met zijn allen een boot afgehuurd om via het meer het national park en omgeving te zien.. Gaat vast wel weer leuk worden...