Fietsen in Bangkok, Co van Kessel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok, Co van Kessel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok, Co van Kessel...

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John, Monique, Niels en Britt

06 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Wederom vroeg opstaan, half 6 de wake up call... ahum...was dit wel een goed idee?.. Snel koffers op de gang zette. Deze worden 6 uur opgehaald. Zelf om 6.10 snel nog ontbijten, het busje met chauffeur staat fer immers om half 7.. Tjonge wat is het dan al druk in Bangkok... Het is ongekend hoe het verke3r zich dan ook beweegt op allerlei manieren.. auto, bussen, brommers, scooters, tuk tuks, bizar tafere3l.

7 uur zijn we bij het kantoor van Co van Kessel, een oud-inwoner van Ter Aar, die hier fietstochten heeft opgezet. Het bijzondere is dat hij een deel van de opbrengsten besteedde aan de arme bevolkingsgroepen, die dat hard nodig hebben.

Wat een belevenis is de fietstocht. Nadat de gids ons de regels vertelde, begonnen we al snel het echt Bangkok te ontdekken, kleine straten, steegjes, bijna bij de mensen in de keuken kunnen kijken. Dwars door Chinatown, dat alleen al 700.000 inwoners kent.. Je moet al je zintuigen gebruiken zegt de gids, ogen, oren en vooral je neus.

En inderdaad zijn de mensen de gehele dag bezig met eten, maar de tocht gaat ook dwarw door een slachterij, langs markten, sloopbedrijven, plantages.. Dan de fiets op de boot en met een longtailboot nog door de kanalen van het armere deel van Bangkok..
Soms enorm confronterent om de verschillen tussen arm en rijk te zien, letterlijke naast elkaar.. We hebben geluncht bij een piepklein restaurant, eigenli in een schuurtje langs een kanaal. Enorm lekker gegeten, bijzonder verrassend hoe goed de Thai kan koken..

Ook nog langs plantages gefietst...bananen, kokosnoten, basilicum, citroengrassen, etc. Er werden nu door de bewoners fotos van ons gemaakt.. Blijkbaar komen ze daar iet vaak met de routes.. of we zien er bijzonder uit...

'S middag lekker gechild bij het zwembad, rustig aangedaan, lezen, zonnen zwemmen p het dak van het hotel..