Jungletocht en doortrekken naar Chiangrai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu Jungletocht en doortrekken naar Chiangrai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van John, Monique, Niels en Britt Veen - WaarBenJij.nu

Jungletocht en doortrekken naar Chiangrai

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John, Monique, Niels en Britt

04 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag vertrokken voor een jungletocht. John was niet fit, toch meegegaan. Behoorlijke afstand afgelegd met auto naar national park. Eerst bij waterval gezwommen, toen echt de bergen in met pick ups.. gegeten in klein dorpje, daarna met 4 wiel aangedreven autos verder, glibberen en glijend naar boven..

Met 34 gr. begonnen aan de tocht der tochten.. Meteen pittig bergop. 2 ervaren gidsen mee. Zij kapten goede wandelstokken voor ons.. Pittige tocht maar heel mooi en ruig.........zelfs een vogelspin tegengekomen. ......slik.......uiteindelijk aangekomen in een dorp van een gevluchte stam uit Birma. Alleen bereikbaar per boot of te voet.. Geen elektra of andere voorzieningen.

Ze hebben op open vuur voor ons gekookt, van alle kanten komen kinderen en dieren ons bewonderen..Enorm gastvrij. Met de hele groep geslapen onder muskietennetten in 1 grote schuur. De volgende morgen hebben ze bamboevlotten gemaakt, waarmee we weer vertrekken door de rivier af te raften.. 1 local voorop en 1 local achter op het vlot, die ons moeiteloos tussen de keien door stuurden in de stroomversnellingen.. Geweldige ervaring en prachtige omgeving...

De volgende dag vertrokken naar Chiangrai, 200 km noordelijke tegen xe grenzen aan van Birma en Laos. De bekende gouden driehoek..Bekend van papaverteelten en -smokkel. Bij de wereldberoemse witte tempel geweest en uiteindelijk ook het dorp waar diverse stammen samenwonen, waaronder de zg. Longnecks. Vanaf het 5e jaar krijgen de vrouwen daar om de 5 jaar extra ringen om de nek. Dat drukt de schouder omlaag en onstaan letterlijk lange nekken. Het gewicht van de ringen kan oplopen tot wel 5,5 kg. Bizar...

Vandaag Relaxdag.. lekker rustig aan wandelen in stad en liggen aan zwembad..... Ook heel lekker.. Morgen met binnenlandse vlucht weer naar Bangkok..Daar gaan we fietsen en zakken we daarna verder af naar het zuiden...